搜尋此網誌

2013年6月12日 星期三

【Music】My Body Is A Cage


"My Body Is A Cage"
牢寵之軀

My body is a cage
我的軀體如同牢籠
That keeps me from dancing with the one I love 
阻止我與所愛之人一同共舞
But my mind holds the key
但我的思緒能將其開啟

My body is a cage
我的軀體如同牢籠
That keeps me from dancing with the one I love 
阻止我與所愛之人一同共舞
But my mind holds the key
但我的思緒能將其開啟

I'm standing on a stage
我站在臺上
Of fear and self-doubt
充滿恐懼 缺乏自信
It's a hollow play
這場戲碼毫無價值
But they'll clap anyway
但觀眾仍會為我鼓掌

My body is a cage
我的軀體如同牢籠
That keeps me from dancing with the one I love 
它阻止我與所愛之人一同共舞
But my mind holds the key
但我的思緒能將其開啟

You're standing next to me
你就站在我身邊
My mind holds the key
我的思緒能將其開啟

I'm living in an age
我活在某個世代
That calls darkness light
人們稱黑暗為光明
Though my language is dead
儘管我已喪失語言能力
Still the shapes fill my head
腦子仍忘不了那模樣

I'm living in an age
我活在某個世代
Whose name I don't know
不知道名稱為何
Though the fear keeps me moving 
儘管恐懼逼我前進
Still my heart beats so slow
我的心跳卻依舊緩慢

My body is a cage
我的軀體如同牢籠
That keeps me from dancing with the one I love 
阻止我與所愛之人一同共舞
But my mind holds the key
但我的思緒能將其開啟

You're standing next to me
你就站在我身邊
My mind holds the key
我的思緒能將其開啟
My body is a
我的軀體是個…

My body is a cage 
我的軀體如同牢籠
We take what we're given
我們接受賜與的恩惠
Just because you've forgotten 
只因罪惡已被遺忘
That don't mean you're forgiven
並非已被世人原諒

I'm living in an age
我活在某個世代
That screams my name at night
晚上有人大喊我的名字
But when I get to the doorway
等我走到門口
There's no one in sight
卻發現空無一人

My body is a cage
我的軀體如同牢籠
That keeps me from dancing with the one I love 
阻止我與所愛之人一同共舞
But my mind holds the key
但我的思緒能將其開啟

You're standing next to me
你就站在我身邊
My mind holds the key
我的思緒能將其開啟

Set my spirit free
解放我的靈魂
Set my spirit free
解放我的靈魂
Set my body free 
解放我的軀體

沒有留言: